Sigurdur Thorsteinsson er blevet udnævnt som den nye direktør for Advania Danmark
Pressemeddelelse 01-09-2023

> IN ENGLISH

Bestyrelsen i Advania Group har udnævnt Sigurdur (Siggi) Thorsteinsson som den nye administrerende direktør (CEO) for Advania Danmark med virkning fra den 1. september 2023. Sigurdur vil afløse den midlertidige CEO, Sten Mortensen.

"Sigurdurs omfattende ledelseserfaring placerer ham som den helt rette kandidat til CEO-stillingen hos Advania. Hans succesfulde baggrund inden for virksomheden, har demonstreret hans evne til at fremme profitabel vækst. Jeg er overbevist om, at Sigurdur vil fortsætte med at udvide vores danske forretning, gennem både organisk vækst og opkøb. Jeg vil også gerne benytte lejligheden til at udtrykke en stor tak til Sten Mortensen, hvis dedikation og ekspertise har været afgørende for Advania Danmark i det forløbne år."
- Siger Hege Støre, koncernchef for Advania.

Sigurdur har 20 års erfaring inden for IT-branchen. I de seneste otte år har Sigurdur været en del af Advania Islands øverste ledelsesteam, hvor han har haft flere ledende roller med fokus på Managed Services. Sigurdur flytter snarest med sin familie fra Island til Danmark.

Sigurdur udtaler:

"Jeg tror, at jeg kan kombinere min erfaring fra Managed Services og Internationale projekter for Advania, til yderligere at udvikle vores forretning i Danmark. Mit mål er at gøre Advania Danmark til en succesfuld og profitabel virksomhed ved at identificere og udnytte de fantastiske markedsmuligheder, der i øjeblikket er tilgængelige i branchen. Jeg er overbevist om, at Advania og dets stærke passion for mennesker og IT, har potentiale til fortsat at vokse og vinde markedsandele. Jeg ser især frem til at samarbejde med vores fantastiske team i Danmark, og blive bedre kendt med det danske marked og vores partnere."

For mere information, kontakt
Hege Støre, CEO hos Advania Group
Telefon: +47 90142548
E-mail: hege.store@advania.com

Om Advania
Advania er et nordisk IT-serviceselskab, med rødder tilbage til 1939, der opererer i Sverige, Norge, Storbritannien, Island, Finland og Danmark med mere end 4.700 medarbejdere. Virksomheden fokuserer på at hjælpe kunder med at forbedre deres præstationer og være en partner på deres digitale rejse med innovativ anvendelse af de bedste IT-platforme og tjenester på markedet. Advania betjener tusindvis af virksomhedskunder, multinationale virksomheder, regeringer og offentlige institutioner, store, små og mellemstore virksomheder i alle samfundslag. Advania er en porteføljevirksomhed i fonde forvaltet af Private Equity-teamet hos Goldman Sachs Asset Management.